reklama

Púť do Santiago de Compostela

Táto púť sa oplatí absolvovať. Príjemné sú aj iné púte. No táto je jedna z najpopulárnejších. Choďte.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

Nie všetko je jednoduché, ako sa zdá. Od známých, ktorí Camino spravili, viem, že treba mať aj nejakú kondičku, výbavu a samozrejme peniaze. 

Keď ma vďaka finančnej kríze prepustili z práce, povedala som si, že život v Blave nie je pre mňa, aj keď som tam spoznala príjemných ľudí. Chýbalo mi dobrodružstvo, spoznávanie nových ľudí a samozrejme učenie sa životom. Vždy som chcela vedieť hovoriť plynule po španielsky. Tak som to šla uskutočniť.

O pár týždňov som sa ocitla 50 km od Santiago de Compostela, kde som začala krátku časť púte do Santiaga. Predtým som však denne urobila 10-15 km rýchlochôdze, aby som mala kondičku. Kúpila som si dobré tenisky a ostatné veci ako je pršiplášť, ktorý je nevyhnutný, lebo v Santiagu a v Galícii dost prší. Nie je to typická časť Španielska, kde je SOL DE ESPAŇA - španielske slnko. Je tu pochmúrne, smutno, upršano. Asi preto, že sa tvrdí, že v Santiago de Compostela sa stretávajú duše pred odchodom na druhý svet a duše plačú nad tým, čo tu na zemi porobili.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Púť som začala konkrétne v Sarria. Tam sa začína posledných 120 km Camino de Santiago. Mrzelo ma, že som camino nezačala v Sain Jean - Pier de Port, kde túto púť začal aj Pablo Coelho, alebo iní, ktorí chcú spraviť 780 km camina. Na to mať treba podľa mňa dostatok času, peňazí a zdravia. No niekedy si myslím, že iba viac vôle a môže sa to podariť každému. 6-8 týždňov putovania po krásnom španielskom vidieku, spoznávanie nových ľudí, relax pre dušu, načerpávanie sily do života.

Ráno pred začatím púte som sa zhlboka nadýchla, zatvorila som oči, potom silný výdych, ako pri narodení. Otvorím oči! To nie je sen!!! Nesníva sa mi! Bolo mi dopriate. Fakt verím, že čo mysel človeka vytvoriť, to môže aj dosiahnuť. Stála som na začiatku cesty, vykročila som smelo. Sledovala som žlté znaky - mušle, ktoré sprevádzajú turistov všade, aby sa nestratili. S dobrým pocitom na duši som šla a hneď na začiatku cesty som sa stratila. Sakra, vyrazila som moc skoro ráno, v Sarrii eštelen peregrinos - pútnici vstávali, ale neskôr som zbadala mnohých idúcich po vysokom kopci. Každého, koho som stretla som pozdravila tradičným pútnických pozdravom BUEN CAMINO a šla som si po svojom. V duši veľké očakávanie: čo mi táto púť prinesie? Mnohí ju robia kvôli náboženským dôvodom, veď je to Púť svätého Jakuba, ktorého Duch sprevádza všetkých pútnikov po celej trase Camina. Nebála som sa. Sama, žena, dobrá nálada, nádherný pocit na duši, milé pozdravy ľudí. Fakt táto púť niečo do seba má. Nezdravili ma len ústa ľudí, ich milý hlas, ale hlavne ich radostné oči, ktoré sa so mnou tešili, že kráčajú tou istou cestou, ako iné státisíce ľudí predomnou. Každý deň od marca do októbra príde do Santiaga denne vyše stovky turistov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Neviem, či sa mi podarí opísať tú nádheru, ktorú človek počas Camina zažíva. Ja som napríklad veľa rozmýšlala o sebe o svojom postoji k ľuďom, a prečo sa mám, tak ako sa mám. Kde je chyba. Tak ako som rýchlo išla, tak rýchlo som si uvedomila, že síce si plním svoj sen, ale že ho hlboko neprežívam. Iba sa teším. Prvý deň mi utiekol moc rýchlo. Stretla som veľa ľudí, ktorí už po 30 km skončili svoju dennú púť a uchýlili sa v Albergue - hosteli, ktorý je veľmi lacný. Cena albergue sa mení. No môže vyjst okolo 8 Euro či viac. Touto čiastkou sa snaží španielska vláda prilákať turistov, aby sa pokochali krásami španielskeho vidieka, stretli ľudí z celého sveta, prešli sa a možnože prišli na niečo, na čo prichádzajú mnohí. Počas púte hľadá väčšina ľudí odpovede na otázky, ktoré má na srdci. Ako je človek na ceste/púti sám, uvedomuje si svoje postavenie vo svete. Každý je v živote sám, ale tak ako aj na púti prichádzajú ľudia do cesty, dobrí, či zlí. Mnohých púť vyčerpáva. Poviem Vám sama, že 50 km za deň bola pre mňa riadna drina. Ale to bola moja chyba, pretože som spravila v jeden deň dve etapy. Pľuzgiere som rátala už prvý deň. Jediné, na čo sa človek teší je sprcha a to, že si vyloží nohy.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Keď som po 3 dňoch (namiesto piatich) púte prišla do Santiaga a zbadala som Katedrálu sv. Jakuba... nepočula som zvuky ľudí - iba ťuk-ťuk, ťuk-ťuk - tož hlas môjho srdca. Radosť, vďaku druhým, že sa za mňa modlili, aby sa mi nič nestalo, držali mi palce. Huráá dokázala som to. Prvý deň 50 km, druhý iba 28 a posledný deň namáhavých 47 km. To bola riadna fuška, lebo väčšinou som šla hore kopcami, a potom dole kopcami. Vtedy je dobré mať so sebou palicu, ktorou sa budete podopierať. Ušetríte od bolesti svoje kolená. Ďalšia vec je to, že keď chcete byť sami, tak ste, a keď nie, pripojíte sa k niekomu a je veselo. No niektorým dámam neodporúčam ísť samým, prípadne by mali byť uvážlivé, čo všetko svojím oblečením odhalia.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A čo mi dalo Camino? Spomienky na ľudí so zlomeným srdcom, páriky, ktoré sú spolu veky, ľudí, ktorí sa rozhodli byť sami, ako s niekym, kto ich trápi, alebo koho nemôžu mať. Ľudí, ktorí sa rozhodli zmeniť a vytrvať v tom, pre ich vlastné dobro. Páči sa mi, že otcovia rodín si takto idú prevetrať hlavu, načerpať sily, aby mohli ďalej fungovať v rodinnom živote.

Camino ma hlavne naučilo, že nemám veľa očakávať od druhých, ale najmä od seba a že mám byť vďačná za všetko dobré či zlé, čo sa mi udeje/udialo...

CARPE DIEM alebo: BUEN CAMINO :))

Lenka Bašnáková

Lenka Bašnáková

Bloger 
  • Počet článkov:  8
  •  | 
  • Páči sa:  4x

veľmi vďacná duša, hlbokovnímajúca krásy a hnusy sveta. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu