reklama

Nie je charita ako charita

Robila som pre najbohatšieho Slováka, či bohatú Britku Alžbetku II. No najviac sa mi páčilo robiť pre Boha a núdznych.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

NIE JE CHARITA ako CHARITA. Tak ako je v každom človeku niečo dobré a zlé a charitu robia vždy ľudia, môžeme očakávať, že sa aj s ľudmi, ktorí riešia charitu, vieme sklamať. Ja tiež riešim charitu a isto som sklamala ľudí.

Mnohí sa sklamali v charite, či v nadáciách, alebo iných oblastiach. Ich činnosť by som ani dobročinnosťou nenazvala, skôr by som to spresnila na ZLOČIN-NOSŤ, pretože si mnohí takto hladkajú ego, snažia sa byť pred svetom dobrí, láskaví, štedrí, ale skutočnú dobročinnosť – charitu však vykonávajú máloktorí. Pretože CHARITA sa robí pokorne, SRDCOM, nie ukazovaním sa KTO, ČO UROBIL.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Niektorí ľudia odsudzujú dobročinnosť a príde mi ich ľúto. Teraz však viem, že nemali v živote to šťastie, aby stretli takých ľudí, ako som mala ja (supiš rodičov, starých rodičov, krstných, kamarátov, blízkych) a za ktorých formou charitovania ďakujem. Všetci sú pre mňa veľkí už len tým, že niečo dajú. Určite sa neriadili slovami: ,,Kto dáva, ten dostáva´´. Ale boli natoľko duševne bohatí a vyspelí, že vedeli, cítili, zmýšľali možno ako mnohí svetoví velikáni. Napr. ako Matka Tereza, ktorá videla v každom trpiacom človeku Ježiša Krista. Iní cítia zas veľkú radosť a naplnenie v tom, že šíria radosť. Vedia, že niekedy je potrebné pomôcť finančne. No ja som prišla na to, že okrem peňazí je treba dať dobrý pocit a trpiaci ľudia potrebujú viac lásku, ako peniaze. Láska sa dá dať mnohými spôsobmi, no hlavne ,,svojou´´ prítomnosťou, vychutnaním momentu a rozdávaním dobrého pocitu radosti. Zažila som veľa pekných vecí a chcela som sa s nimi podeliť s tými, ktorí to šťastie nemali. Preto som robila dobrovoľníčku v Charite Matky Terezy v Španielsku, Maroku, Nepále, Indii a teraz na Slovensku.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Rada by som Vám bližšie priblížila môj vnútorný ponor do psychiky ľudí, ktorí robia niečo pre iných. Nemusím spomínať veriacich, či svätých. Je mnoho ateistov, alebo ľudí iných vierovyznaní. Môžem len podotknúť, že kresťania založili najviac charít a dobročinných organizácií. Niektoré samozrejme majú zlé meno, alebo ich pozadie je prepierané v médiách. Ja sama som bola zhrozená a znechutená, čo píšu o Charite Matky Terezy - Misionároch lásky v Španielsku, či Indii. Ľudom napr. vadí, že nevedia, koľko peňazí taká charita obdrží a koľko na čo minie.

Pre mňa je podstatné, že som sama videla, ako misionárky lásky abo po mojom sestry, charity Matky Terezy, od 5.00 – 21.30 h rozdávajú úsmevy, lásku a nádej. Samozrejme, že sa medzitým 5x za deň modlia a 2x do týždňa majú dni venované modlitbe. Modlitba je pre nich spojenie s Bohom a čerpanie sily. Keby sa nemodlili, isto by to všetko náročné psychicky nezvládli. Modlitbou vytvárajú isté vibrácie, očisťujú si myseľ od všetkého utrpenia, ktoré vidia, ich srdce napĺňa Ježiš pokojom a láskou. Je pre nich zároveň aj pohladením, ktoré potrebujú, aby mohli slúžiť Bohu a tým pádom aj trpiacim ďalej. Dúfam, že to dostatočne adekvátne opisujem. Tí, ktorí poznajú sestry Matky Terezy, či iných zasvätených Bohu, vedia o čom hovorím.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Do pamäti sa mi vryli úsmevy sestier, ktoré vyžarujú božskú silu, silu lásky, ktorá Vás objíma a dáva Vám do duše vnútorný kľud. Aspoň ja to tak vnímam. Mnohé sestry majú charizmu (pozor na tento termín, kt. sa v súčasnej dobe nesprávne používa na označenie nejakej ,,rýchlokvasenej celebrity, ktorá ľudí zaujme svojim výzorom, či trendy oblečením ´´).

Keby s nimi nežijem. Nezažijem. Neviem. Nepíšem tento blog. Patrím k ľuďom, ktorí všetko pochopia, až keď zažijú. JA INVESTUJEM do ZÁŽITKOV a DO POCITOV. Nie do kabeliek, manikúry, botoxu, či iných vecí, ktoré mi aj tak nepomôžu cítiť sa skvele.

Keby nerobím charitu, nestretnem bohatých ľudí. Bohatých nielen materiálne, ale najmä spirituálne. Nikdy isto nezabudnem na veľmi bohatého muža, ktorí mi povedal: ,,Peniaze boli a budú. Ja som šťastný človek. Moje šťastie spočíva v tom, že robím iných šťastných.
Ak nie je moje okolie šťastné a ja ho nerobím šťastným, nie som šťastný ani ja´´.
Ten muž tie slová nielen hovoril, ale aj cítil (Veľmi neobvyklé na bohatého muža).

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Na misionár v Indii mi povedall najlepší fakt a pravdu zároveň. Tam, kde je veľmi veľa dobra, je aj veľmi vela zla, pretože zlo nikdy nespí. Otvoril mi viacej oči a poradil mi, že sa nikdy nemám vzdávať robiť charitu, pretože charita sa robí od srdca a s láskou Bohu, a ten, kto to má stále na pamäti sa nikdy nesklame. Pokračuje aj napriek mnohým problémom, vyhoreniam. Netreba sa rozdať, ale robiť veci s láskou a pokorou. To je hlavný kľúč.

Lenka Bašnáková

Lenka Bašnáková

Bloger 
  • Počet článkov:  8
  •  | 
  • Páči sa:  4x

veľmi vďacná duša, hlbokovnímajúca krásy a hnusy sveta. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu